Monday, October 22, 2012

Gastrik oh gastrik...

Sudah agak lama aku tidak diserang gastrik. Kali terakhir pada awal tahun lalu. Pada masa tu ia menyerang ketika aku di ofis. Nasib baik lah aku dah stand by bam minyak serai ku. Malam tadi ia menyerang lagi...Ketika aku sedang berkemas didapur ia mula menyerang dan aku terus berlari mendapatkan bam dan terus menyapu ke perutku. Aku tak pasti kak timah, azirah, azril dan kak om sedar tak keadaan aku ketika itu. Masa tu kesakitan kian menyucuk di segenap perutku. Tak dapat berbuat apa2 lagi selain dari berbaring. Sekejap ke kiri, sekejap ke kanan...serba tak kena...Bam minyak serai keluaran hj sharif menjadi penyelamatku. Aku tidak memerlukan pil2 lain lagi...Bam ini ku bawa ke mana saja aku pergi...


Beberapa minit selepas menyapu bam ini, kita merasa panas dan berangin. Kemudian berpeluh2...Lepas tu akan rasa nak muntah dan kentut. Lepas muntah dan berak kita akan merasa lega...

Aku tak pastilah kenapa aku diserang gastrik, nak kata perut kosong tak mungkin sebab perut penuh giler dek makan kenduri di kelang tadi. Makan sampai dua kali...Mungkin juga terlebih makan...Dulu pernah check up dengan doktor. Doktor tu kata gastrik boleh disebabkan oleh perut kosong atau stress. Sesetengah makanan juga boleh menyebabkan gastrik. Doktor kata elakkan makan jambu dan nenas...entahlah...

No comments:

Post a Comment